Maatwerk offerte aanvragen

Veelgestelde vragen

Kun je het antwoord op jouw vraag nergens vinden of vind je dat een bepaalde vraag ontbreekt, stuur dan een email naar info@h-travelz.nl of bel ons op telefoonnummer 085-0020409.

Nee, in principe niet. In het verleden was dit wel mogelijk, maar H-Travelz heeft ervoor gekozen om zich te positioneren als een echte internetonderneming met een sterke aandacht voor kwaliteit en service. In tegenstelling tot veel andere reisorganisaties, houden onze reisadviseurs ook tijdens jouw reis contact met jou. Deze reisadviseurs besteden elke dag veel tijd aan alle klanten die op reis zijn. Hiernaast ontvangen wij dagelijks vele boekingen, behandelen de reisadviseurs reisverzoeken voor maatwerkreizen én wordt gewerkt aan (uitgebreide) persoonlijke reisplannen voor alle klanten. Het samenstellen van maatwerkreizen en het opstellen van reisplannen is niet zoals bij het boeken van een Special (pakket) een geautomatiseerd proces. Deze processen vergen veel tijd, zorg en aandacht. Wij hopen dat je daarom begrijpt dat wij keuzes moeten maken in het alloceren van onze aandacht. Wij kiezen hierbij liever voor aandacht voor kwaliteit en service.

Het bovenstaande betekent natuurlijk niet dat wij geen aandacht hebben voor nieuwe klanten. Wij kiezen er vanwege de drukte en onze focus op kwaliteit voor om geen uitgebreide kantoorafspraken in te plannen. Wij willen jou daarom vriendelijk vragen om vooraf alle vragen te stellen die je ook telefonisch of online (mail of chat) kunt stellen. Zit je dus nog in een voorbereidend stadium of wil je je eerst oriënteren op prijzen of een reisplanning? Raadpleeg dan vooraf onze Specials (pakketten) óf stel jouw vragen gerust telefonisch, per mail of via onze chat-mogelijkheden. Onze medewerkers helpen jou hier graag bij.

Omdat het bovenstaande niet in alle gevallen wenselijk is, maken wij slechts in de volgende 3 gevallen een uitzondering:
- Gezinsreizen in het geval het de eerste keer is dat het gezin een verre reis maakt, dit erg spannend vindt en extra begeleiding erg wenselijk is.
- Klanten die slechts een kortdurende kantoorboeking/betaling willen verrichten en al in het afrondende stadium zitten van het boeken van de betreffende reis.
- Uitgebreide maatwerkreizen waarbij minimaal 4-5 bestemmingen worden bezocht en extra begeleiding erg wenselijk is.

Dat kan zeker. De Specials op onze website zijn de meest populaire maatwerkreizen die wij voor jou direct boekbaar hebben gemaakt. Mocht je onze specials toch liever willen aanpassen of een compleet andere reis willen maken? Dan is dat zeker mogelijk. Wij blijven namelijk dé maatwerkspecialist die jou begrijpt. Bovendien daag je ons hiermee uit om onze klanten te blijven verrassen met nieuwe combinaties.

Onze ervaren reisspecialisten hebben alle bestemmingen zelf bezocht. Het team kent de mooiste plekjes, unieke accommodaties en de beste routes. Voor een maatwerkreis kun je het best hier een reisverzoek indienen. Je kunt ook telefonisch contact met ons opnemen of een afspraak maken bij ons op kantoor. Op basis van jouw reisverzoek wordt een reisvoorstel per email toegestuurd. Het reisvoorstel heeft een beperkte geldigheidsduur en kan op jouw verzoek worden aangepast, zodat het nog beter bij jouw wensen past. Hou er wel rekening mee dat wij onze maatwerkreizen niet tegen dezelfde gunstige prijsvoorwaarden aan kunnen bieden als onze specials, vanwege de afspraken die wij hebben gemaakt voor onze Specials.

Ja, in principe wel. Vanwege de vele reisverzoeken die wij ontvangen en de tijd die onze reisadviseurs steken in onze maatwerkreizen bedragen de kosten voor het opstellen van een maatwerkreis € 30,- per reisverzoek. Bij het boeken van jouw maatwerkreis wordt dit bedrag als korting verwerkt. In dit geval is het opstellen van een maatwerkreis dus gratis.

Jouw reisverzoek wordt met de grootste zorg (handmatig) door onze reisadviseurs in behandeling genomen. Dit is niet zoals bij onze Specials een geautomatiseerd proces. Wanneer je echter nog in een voorbereidend stadium of wanneer je je eerst wilt oriënteren op prijzen of een reisplanning, dan raden wij jou aan om eerst onze Specials (pakketten) te raadplegen.

Een van onze reisspecialisten neemt na jouw reisverzoek via Whatsapp contact met jou op om jouw reiswensen te bespreken. Vanaf dit moment is de reisadviseur jouw directe aanspreekpunt. Ook tijdens jouw reis. Indien de reisadviseur verwacht een reis op te kunnen stellen op basis van jouw reiswensen, dan ontvang je een betaallink voor jouw reisverzoek en wordt gewerkt aan jouw reis. Het reisvoorstel ontvang je binnen 2 werkdagen. Voldoet de reis (nog) niet geheel aan jouw verwachtingen? Dan passen wij jouw reis nog maximaal tweemaal aan, zodat de reis nog beter aansluit op jouw reiswensen. Bij jouw boeking worden vervolgens de kosten van het reisverzoek in mindering gebracht.

Nee, je kunt bij ons helaas alleen vliegtickets in combinatie met een reis boeken.

Nee, je kunt bij ons helaas alleen accommodaties boeken in combinatie met de vliegtickets.

In principe zijn al onze Specials ook vanuit België te boeken en je kunt jouw reis ook betalen via internetbankieren. Enkele van onze Specials hebben een vertrek vanuit Brussel, maar de meeste van onze Specials worden echter aangeboden met als vertrekluchthaven Amsterdam Schiphol. Wil je een van onze Specials graag boeken, maar liever via Brussel vliegen? Dan is het handig om een reisverzoek hier in te dienen. Als je aangeeft welke Special je wilt boeken en dat je via Brussel wilt vliegen, ontvang je vaak dezelfde dag nog de betreffende reis in je mailbox.

We adviseren om jouw reis ongeveer 6 maanden van tevoren te boeken, omdat je dan een grote kans hebt dat alles wat je wilt gaan doen ook daadwerkelijk nog beschikbaar is en dat de beste accommodaties beschikbaar zijn. Zeker voor de Malediven is dit aan te raden. Voor vakanties in de Kerstvakantie en andere schoolvakanties geldt dat je deze zo vroeg mogelijk moet plannen, het liefst 9 maanden voor jouw gewenste vertrekdatum.

Ja, dat kan zeker. Op een aantal van onze focusbestemmingen zoals Thailand, Maleisië en Indonesië heb je in bepaalde periodes te maken met het regenseizoen. De temperatuur is op deze bestemmingen altijd aangenaam: zowel binnen als buiten het regenseizoen is het er gemiddeld rond de 30 graden. Verder is het niet zo dat de hemel open breekt aan het begin van het regenseizoen en pas dicht gaat aan het einde van het regenseizoen. Soms regent het slechts een paar uur in de namiddag, ’s nachts zonder dat je het merkt of soms is het een hele week droog. Zo’n regenbui is verfrissend in het hete klimaat en zorgt ervoor dat de natuur weelderig groeit en bloeit. Als je dus de koude winter of juist in de zomer verzekerd elke dag warm weer wilt hebben, dan kan dat dus prima tijdens het regenseizoen. Wil je meer informatie over wanneer je op jouw bestemming te maken hebt met het regenseizoen? Neem dan contact met ons op.

Het regenseizoen is het minst voorspelbare seizoen. Zeker de laatste jaren zijn er steeds meer veranderingen in de weersomstandigheden te zien. Waar het ‘vroeger’ vrijwel zeker niet regende buiten het regenseizoen en wel regende in het regenseizoen, is dat nu niet meer zo. Regenval kan tegenwoordig het hele jaar voorkomen. Een andere mooie bijkomstigheid dat de natuur in het regenseizoen op zo’n mooist is en de prijzen voor tours in het regenseizoen zakken. De mooie (rijst)velden en watervallen zie je op hun best in het regenseizoen en je kunt makkelijk(er) onderhandelen over de prijs. Soms scheelt het zelfs de helft!

Een van onze toegevoegde waarden is dat wij voor jou op zoek gaan naar de mooiste bestemmingen en de ideale routes. Alle door ons aangeboden landen, steden, eilanden en zelfs wijken hebben wij persoonlijk bezocht. Zo is een onvervalste H-Travelz ervaring verzekerd. Onze reizen hebben wij dus écht zelf gemaakt. Dit is een van de geheimen achter de kwaliteit van onze reizen. Om deze kwaliteit te verzekeren, bieden wij alleen bestemming aan die wij uitgebreid hebben onderzocht, meerdere malen hebben bezocht en uitgebreid hebben laten testen door referentieklanten. Omdat dit een uitgebreid proces is, maar ook omdat wij onze huidige bestemmingen moeten onderhouden, kunnen wij op het moment elk jaar slechts twee bestemmingen toevoegen.

Om een reis vast te leggen, hebben wij de volgende gegevens van jou nodig: (1) achternaam volgens paspoort, (2) eerste voornaam volgens paspoort, (3) jouw geboortedatum, en (4) jouw geslacht. Vaak vragen wij ook om jouw overige paspoortgegevens. Dit doen wij om jou in te checken voor de vluchten. Dit doen wij als extra service en kan meestal vanaf 48 uur voor vertrek. Jij blijft hier echter altijd zelf verantwoordelijk voor.

Een boeking van een van onze Specials, gedaan via de website is definitief. Dat wil zeggen dat de boeking direct in ons reserveringssysteem is vastgelegd en dat de boeking ook niet meer zonder kosten kan worden gewijzigd of geannuleerd. De wetsbepaling die bepaalt dat consumenten een bedenktermijn hebben van 14 dagen maakt een uitzondering op reizen en is hier dus niet van toepassing.

Na het afronden van jouw boeking ontvang je per e-mail een boekingsbevestiging met jouw reisfactuur en de betalingsinstructies. Je kunt jouw betaling bij ons op kantoor doen, via de geleverde iDEAL-link of via een bankoverboeking.

Voor de meeste vliegticket-tarieven gelden ticketlimieten. Dit kan betekenen dat er binnen korte tijd na het boeken een bevestiging moet zijn bij de vliegmaatschappij dat het ticket daadwerkelijk wordt afgenomen. Hiervoor is een volledige betaling vereist. Ben je te laat met betalen, dan kan het ticket een stuk duurder zijn geworden.

Een andere reden is dat H-Travelz in tegenstelling tot veel andere reisorganisaties alle reisonderdelen gelijk vastlegt. Zo nemen wij minder risico’s en komen wij de afspraken ten opzichte van onze klanten altijd na. Bij ons loop je hierdoor niet het risico dat bijvoorbeeld een kamer niet meer beschikbaar is, doordat wij bijvoorbeeld bewust lang hebben gewacht met het doorgeven van jouw boeking. Wij hopen dat je dit waardeert en vragen jou daarom altijd rekening te houden met onze betalingstermijnen.

Vroegboekkortingen zijn geldig in verschillende periodes en zijn afhankelijk van de bestemming en accommodatie. Omdat alle vroegboekkortingen al in ons systeem zijn opgevoerd, zijn deze automatisch in de gepubliceerde prijzen verwerkt. Je komt hier dus automatisch voor in aanmerking en profiteert in deze gevallen dus altijd van de scherpe prijzen.

Het kan voorkomen dat voor jouw bezoek aan een bepaalde bestemming een visum vereist is. Als je de Nederlandse nationaliteit bezit, heb je voor de meeste van onze focusbestemmingen geen visum nodig. Voor sommige bestemmingen dien je echter wel in het bezit te zijn van een visum. Voor elk land gelden namelijk andere voorwaarden. Neem contact met ons op voor meer informatie. Je blijft echter als reiziger altijd zelf verantwoordelijk om bij de betrokken autoriteiten de nodige aanvullende informatie in te winnen met betrekking tot paspoorten en de visumverplichting. Tevens ben je verantwoordelijk om tijdig voor vertrek na te gaan of de eerder verkregen informatie ondertussen niet is gewijzigd.

De informatie op onze website is veelal gericht op reizigers met de Nederlandse nationaliteit. Indien je beschikt over een andere nationaliteit, dan verwijzen wij jou naar het consulaat of de ambassade van de betreffende bestemming. Wanneer je zelf een visum aanvraagt, adviseren wij jou dit tijdig te doen.

Een verzekering is niet verplicht maar wordt in bepaalde gevallen sterk aanbevolen. Mocht er namelijk onverhoopt iets gebeuren tijdens de reis of voor aanvang van de reis, dan kan dit veel geld kosten. Door het afsluiten van een verzekering voorkom je hoge kosten. Over het algemeen kunnen we spreken over twee verzekeringen met betrekking tot reizen: annuleringsverzekeringen en reisverzekeringen. Bij het afsluiten van een van deze verzekering kan je kiezen tussen een kortlopende of een doorlopende verzekering. Het verschil tussen beide zit in de kosten en in de tijdsduur van de verzekering. Een kortlopende verzekering sluit je enkel af voor de geboekte reis. Deze is duurder. Indien je een tweede reis maakt, dien je daar opnieuw een verzekering voor af te sluiten. Met een doorlopende verzekering verzeker je voor een relatief lage prijs per maand alle reizen. Klik hier voor meer informatie over verzekeringen.

Ons advies is om altijd meer dan één betaalmiddel mee te nemen. Neem in ieder geval een pinpas mee, een creditcard en hou altijd een klein bedrag aan contant geld (euro’s) achter de hand.

Op de vliegvelden en op de bekendere bestemmingen zijn er voldoende banken met een pinautomaat (ATM). Zorg er wel voor dat je voor vertrek je pinpas activeert voor pinnen in het buitenland (of buiten Europa).

Een creditcard wordt in vrijwel alle hotels en restaurants geaccepteerd. Een creditcard is ook erg handig als je geldt wilt pinnen in noodsituaties. Zorg er wel voor dat je de pincode van je creditcard weet.

Euro’s worden op al onze focusbestemmingen altijd geaccepteerd bij wisselkantoren. Het is handig om contant geld achter de hand te hebben als je je bijvoorbeeld in de jungle bevindt en je sneller door geld heen bent dan verwacht. Dan heb je altijd euro’s achter de hand.

Reisbescheiden zoals jouw persoonlijk reisplan, de vliegtickets (e-tickets) en eventuele vouchers ontvang je over het algemeen uiterlijk 14 dagen voor vertrek. Bij een vertrek binnen 14 dagen ontvang je deze zo spoedig mogelijk. Heb je ze voor deze datum niet ontvangen? Neem dan contact op met jouw persoonlijke reisadviseur of bel ons even op 085 – 002 0409. Met jouw vliegtickets (e-tickets) kun je vooraf online inchecken of op de luchthaven. In het hotel kun je inchecken op basis van jouw paspoort of door aan te geven dat jouw reis is geboekt via H-Travelz.

Tijdens onze reizen selecteren wij voor jouw vluchten per persoon minimaal 1 koffer van maximaal 20 kg. Daarnaast kun je 1 stuk handbagage meenemen van 5 a 7 kg. Dit is echter afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij en jouw ticketvoorwaarden. In veel gevallen kun je meer dan het hiervoor aangegeven gewicht meenemen. De maximale gewichten en afmetingen van jouw bagage komen te staan op jouw e-tickets of zijn te raadplegen via de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij.

Mocht je een voorkeur voor jouw stoel in het vliegtuig hebben (raamplaats/gangpad/naast elkaar), dan kun je deze aan ons doorgeven tijdens jouw boeking. Wij checken onze klanten in als wij in het bezit zijn van jouw paspoortgegevens. Dit kan meestal vanaf 48 uur voor vertrek en wordt in jouw reisbescheiden of e-tickets vermeld. Het inchecken doen wij als service voor onze klanten. Je blijft hier echter altijd zelf verantwoordelijk voor. Tijdens het inchecken houden we dan rekening met jouw voorkeuren. Hou er wel rekening mee dat wij jouw voorkeuren nooit kunnen garanderen.

De gegevens en ophaaltijden worden in jouw reisplan en eventuele vouchers vermeld.

In jouw persoonlijk reisplan vind je de definitieve selectie van de kamer en het hotel waar je tijdens jouw reis verblijft. Wij inspecteren onze accommodaties persoonlijk en selecteren deze op onder andere prijs, kwaliteit, service, locatie en in de meeste gevallen op de aanwezigheid van een halal restaurant. Wij selecteren alleen de hotels met de beste verhoudingen. Deze persoonlijke selectie is een van de geheimen achter ons succes. Zelfs onze budgethotels scoren uitstekend. Onze accommodaties scoren zo goed, omdat wij deze pas hebben toegevoegd nadat wij hier meerdere malen als Mystery guest hebben overnacht. Hierdoor kunnen wij een beter beeld vormen van de accommodatie. Hiernaast houden wij de kwaliteit goed bij via onze klantevaluaties.

Je vluchten moeten natuurlijk goed geregeld zijn. Dit doen wij binnen bepaalde kwalitatieve kaders. De keuze voor een goede vliegmaatschappij en een goede vlucht draagt namelijk bij aan een optimale reisbeleving. Daarom werkt H-Travelz alleen samen met gerenommeerde luchtvaartmaatschappijen zoals Qatar Airways, Emirates, Turkish Airlines, Etihad Airways, KLM en Malaysia Airlines. Deze maatschappijen hebben een uitstekende reputatie als het gaat om betrouwbaarheid, veiligheid en service. Wij gaan uit principe niet in zee met minder betrouwbare of minder servicegerichte maatschappijen. Óók niet als onze klanten hier specifiek om vragen.

H-Travelz werkt met persoonlijke reisadviseurs. Dit zijn ervaren reisspecialisten die voor jou altijd het directe aanspreekpunt zijn. Je krijgt altijd een persoonlijke reisadviseur toegewezen die jou na jouw boeking of reisverzoek een berichtje stuurt of jou even opbelt. Vanaf dit moment kun je ervan uitgaan dat jouw persoonlijke reisadviseur bereikbaar is om al jouw vragen te beantwoorden met betrekking tot jouw reis. Zo heb je altijd iemand die voor je klaarstaat en naar je omkijkt. Mocht je tijdens jouw reis vragen hebben, neem dan gelijk contact op met jouw persoonlijke reisadviseur.

H-Travelz streeft ernaar om klachten direct ter plaatse op te lossen, zodat je als klant kunt genieten van een onbezorgde vakantie. Maak dus altijd direct een melding bij de receptie van jouw accommodatie, chauffeur, gids of andere dienstverlener. Neem contact met ons op als dit niet goed lukt. Het is namelijk belangrijk dat we proberen om jouw klacht ter plaatse te (laten) verhelpen, zodat je onbezorgd van jouw vakantie kunt genieten.

Lukt het niet om de klacht ter plaatse volledig op te lossen? Neem dan direct contact op met jouw persoonlijke reisadviseur. Het is namelijk noodzakelijk dat een klachtenrapport wordt opgesteld. Klachten die ter plaatse niet zijn gemeld, worden eenmaal aangekomen in Nederland niet uitgebreid in behandeling genomen. Hou hier dus rekening mee. Een klacht doorgeven die lokaal niet is verholpen is erg makkelijk. Dit kan per e-mail, maar een telefoontje of Whatsapp-bericht is sneller. Mocht jouw persoonlijke reisadviseur niet direct bereikbaar zijn, bel dan ons algemeen telefoonnummer 085-0020409.

Een Internationaal Rijbewijs is verplicht voor veel bestemmingen. Je kunt een internationaal rijbewijs verkrijgen bij elk kantoor van de ANWB. Je dient daarvoor jouw (geldige) rijbewijs en twee pasfoto's mee te brengen.

Tot 28 weken is reizen zonder zwangerschapsverklaring meestal toegestaan. In de periode van 29 tot en met 36 weken is bij de meeste luchtvaartmaatschappijen een zwangerschapsverklaring nodig en moet tevens een vrijwaringbewijs (Form of Indemnity) worden ondertekend bij de check-in. De zwangerschapsverklaring moet zijn getekend door de verloskundige of (huis)arts en mag vaak niet ouder zijn dan vier dagen. Zonder deze verklaring mogen maatschappijen je weigeren als ze het vermoeden hebben dat je hoogzwanger bent. Vanaf een zwangerschap van 37 weken is vliegen niet meer toegestaan.

Kinderen van 0 en 1 jaar hebben vaak geen recht op een eigen zitplaats in het vliegtuig, maar reizen op schoot van hun ouder(s). Een kind heeft ook recht op bagage. De maximale gewichten verschillen per luchtvaartmaatschappij. De kinderwagen valt vaak niet onder dit maximum.

In onze prijsoverzicht worden de prijzen per volwassene vermeld. Voor kinderen van 0 en 1 jaar geldt een kinderkorting van tot wel 85%. Op onze website zijn helaas nog geen kinderkortingen verwerkt, omdat onze automatiseringssystemen hier helaas nog niet op zijn ingesteld. Mocht je met een kind reizen, dan is het handig om een maatwerkreis aan te vragen voor de betreffende Special. Geef dan wel duidelijk aan om welke Special het gaat en hoe oud de kinderen zijn tijdens de reis. In jouw reisvoorstel verwerken we dan de kinderkorting.

Dit is een villa met een privé zwembad waar je ongestoord kunt zwemmen wanneer je maar wilt en in alle privacy. In de vroege ochtend ongestoord wat baantjes trekken in het privé zwembad en daarna even bijkomen op dat fijne ligbed? Breng jouw vakantie dan door in een villa met een privé zwembad. Wij selecteren al onze villa’s op prijs, kwaliteit, service en privacy. Omdat bij veel villa’s je privacy niet altijd verzekerd is, bezoeken wij alle door ons aangeboden villa’s persoonlijk. Zo willen wij verzekeren dat je in de villa volledig kunt genieten van jullie privacy.

Met een privé strand wordt bedoeld dat het betreffende (luxe) resort over een eigen privé-strand beschikt. Dit strand is in tegenstelling tot publiek toegankelijke stranden slechts toegankelijk voor de gasten van het betreffende resort. Hoewel je hier vaak meer dan genoeg ‘eigen ruimte’ hebt en je op sommige delen nauwelijks mensen tegenkomt, heb je het strand dus nooit volledig voor jezelf.

Op een aantal van onze focusbestemmingen is het op basis van de tips in onze reisplannen best makkelijk om een tour te maken naar een afgelegen strand of eiland. Zo’n privé tour is zeker de moeite waard als je meer van privacy houdt. Schroom dus niet om jouw persoonlijke reisadviseur te vragen om zo’n privé tour toe te voegen aan de tips in jouw persoonlijk reisplan.

Met een privé eiland wordt bedoeld dat het betreffende (luxe) resort is gelegen op een privé eiland. Op de Malediven zijn bijvoorbeeld de luxere resorts gevestigd op parelwitte privé eiland(jes) met als doel om gasten te verwelkomen met luxe en exclusiviteit. Jouw resort is het enige resort op het eiland. Deze privé eilanden zijn in tegenstelling tot lokale eilanden slechts toegankelijk voor de gasten van het betreffende resort. Hoewel je hier een gevoel van exclusiviteit hebt en op sommige delen nauwelijks mensen tegenkomt, heb je het eiland dus nooit volledig voor jezelf.

Op een aantal van onze focusbestemmingen is het op basis van de tips in onze reisplannen best makkelijk om een bezoek te brengen aan een afgelegen eiland. Het fijne aan zo’n privé tour is dat je zelf kunt bepalen hoelang je op het eiland blijft en dat je sommige eilanden of stranden vaak voor jezelf hebt. Zo’n privé tour is zeker de moeite waard als je meer van privacy houdt. Schroom dus niet om jouw persoonlijke reisadviseur te vragen om zo’n privé tour toe te voegen aan de tips in jouw persoonlijk reisplan.

Neem voor vragen over sponsoring contact op met H-Travelz via info@h-travelz.nl.